jump to navigation

Nasib YG Malang!!! August 22, 2008

Posted by bintangdccbulan in smile.
add a comment

Suatu hari ayam dan lembu berdiskusi perihal diri masing-masing….

Ayam : Manusia ini memang pentingkan diri sendiri!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu?

Ayam : Tengoklah apa mereka buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa plak?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang nak lah dapat anak dua tiga ekor. Sekurang-kurangnya ada jugalah waris aku bila aku dah mati nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut! Hari-hari diaorang makan telur aku, macam mana aku nak ada anak???

Lembu : Alah! Kau punya masalah kecik jer!

Ayam  : Maksud kau?

Lembu : Aku ni kalau fikirkan nasib aku lagi malang tau. Rasa nak bunuh diri pun ada gak. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku, tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!!!

Ayam : %^&*()$#@!!!